Opis
Celem szkolenia jest możliwość wykonanie trzech plansz:
- Plansza „Ewangeliści”
- Plansza „Ja jestem Dobrym Pasterzem”
- Plansza „Adwent”
PLANSZA „EWANGELIŚCI”
CEL:
Zapoznanie uczniów z postaciami Ewangelistów
Wprowadzenie uczniów w symbolikę chrześcijańską w odniesieniu do Ewangelistów
Składanka ma tę cechę, że można ją „otwierać” wielokrotnie i manipulacja ta nie ma końca. Dodaje więc ona ekspresji rozmowie kierowanej prowadzonej przez katechetę z uczniami. Dodatkowo oddziałuje konkretem na uczniów, wzmacniając słowa katechety mówiącego o Ewangelistach, ich życiu, ikonografii ich dotyczącej.
PLANSZA „JA JESTEM DOBRYM PASTERZEM”
CEL:
Ukonkretnienie młodszym dzieciom postawy dobrego pasterza, a przez to pomoc w zrozumieniu, dlaczego Pan Jezus nazywa się Dobrym Pasterzem
Dzięki tej planszy pojęcie „Jezus – Dobry Pasterz”, zafunkcjonuje w świadomości ucznia jako Jezusa obecnego i działającego w jego życiu.
PLANSZA „ADWENT”
CEL:
Pomoc w zrozumieniu czym jest Adwent.
Dziecko wpatrując się w Maryję będzie mogło przygotować się na spotkanie z Chrystusem dającym człowiekowi radość, pokój, nadzieję i miłość.
ADRESAT
Katecheci pracujący z uczniami szkół podstawowych, przedszkoli i szkół specjalnych
KORZYŚCI UCZESTNIKA
Katecheta przy pomocy materiałów i filmików będzie mógł wykonać trzy plansze, które będą pomocą w wyjaśnieniu uczniom trudnych prawd wiary i pomogą zapamiętać przekazywane treści. Uatrakcyjnią katechezę i zaktywizują uczniów. Będzie to duża pomoc dla katechety, zwłaszcza, że jest ich tak mało w sprzedaży
PROGRAM SZKOLENIA
Prezentacja pomocy dydaktycznych do katechezy:
-
-
- Plansza „Ewangeliści”
- Plansza „Ja jestem Dobrym Pasterzem”
- Plansza „Adwent”
-
Instrukcja wykonania tych plansz
Zastosowanie tych plansz w katechezie
Materiały szkoleniowe
- zdjęcia plansz
- zdjęcia wzorów do wykonania plansz
- pliki tekstowe i zdjęcia do wydruku
- filmy pokazujące, jak wykonać plansze
- filmy pokazujące, jak wykorzystać daną planszę w katechezie
Kontakt z prowadzącym
Uczestnicy będą mogli skorzystać z konsultacji z prowadzącą (drogą mailową).
CZAS POTRZEBNY DO WYKONANIA POMOCY DYDAKTYCZNYCH
15 godzin dydaktycznych
WARUNKI UZYSKANIA ZAŚWIADCZENIA
Wykonanie dwóch (do wyboru) pomocy dydaktycznych i przesłanie zdjęć na adres mailowy.