Szkolenie e-learningowe:
SZKOŁA CHARAKTERU.
INTERWENCJA WYCHOWAWCZA
W SYTUACJI AGRESJI SŁOWNEJ
W GRUPIE
Cena szkolenia:
70 zł
Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności skutecznej interwencji wychowawczej w sytuacji agresji w grupie rówieśniczej. Podstawą pracy jest analiza i ocena pięciu historii agresji słownej w grupie. Zadaniem uczestników jest analiza tych historii – tak szczegółowa jak i zbiorcza. Na tej podstawie uczestnicy formułują wnioski ogólne na temat właściwej reakcji na agresję słowną w grupie.
ADRESAT
Nauczyciele i katecheci wszystkich poziomów nauczania
KORZYŚCI UCZESTNIKA
- Poznasz pięć konkretnych historii, w których nauczyciele i wychowawcy reagowali na agresję słowną w grupie.
- Przeanalizujesz te pięć historii za pomocą specjalnie przygotowanych do tego celu formularzy zawierających listę kluczowych pytań.
- Sformułujesz swój model skutecznej interwencji wychowawczej wobec agresji słownej w grupie.
- Zapoznasz się z analizą tych pięciu historii przygotowaną przez prowadzącego szkolenie.
- Zapoznasz się z komentarzami autorów opisów tych pięciu historii.
- Rozwiniesz swoją umiejętność reagowania na sytuacje agresji w grupie.
PROGRAM SZKOLENIA
Bloki tematyczne
- Wprowadzenie
Na początek szkolenia uczestnicy zapoznają się z informacjami na temat szkolenia (m.in. założenia pracy, etapy analizy, kluczowe pytania, kluczowe terminy itd.) oraz z opisem pięciu historii agresji słownej będących podstawą pracy.
- Szczegółowa analiza pięciu historii agresji słownej w grupie
Pomocą w analizie szczegółowej będzie dla uczestników formularz zawierający listę kluczowych pytań. Do formularza została przygotowana instrukcja wyjaśniająca jak z nim pracować.
- Zbiorcza analiza pięciu historii agresji słownej w grupie
Pomocą w analizie zbiorczej będzie dla uczestników formularz zawierający listę kluczowych pytań. Do formularza została przygotowana instrukcja wyjaśniająca jak z nim pracować.
- Wnioski ogólne nt. reakcji na agresję słowną w grupie
Pomocą w formułowaniu wniosków dla uczestników będzie formularz zawierający listę kluczowych pytań. Do formularza została przygotowana instrukcja wyjaśniająca jak z nim pracować.
- Zapoznanie się z analizą i wnioskami osoby prowadzącej szkolenie
- Zapoznanie się z komentarzami autorów opisów pięciu historii
Materiały szkoleniowe
- Pliki PDF z materiałami do zapoznania
- Pliki word z formularzami do samodzielnej pracy
Kontakt z prowadzącym
Uczestnicy będą mogli skorzystać z konsultacji z prowadzącym (drogą mailową).
Ankieta informacji zwrotnej
CZAS POTRZEBNY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z MATERIAŁAMI I DO DOKONANIA ANALIZY
8 godzin dydaktycznych
WARUNKI UZYSKANIA ZAŚWIADCZENIA
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest przesłanie do prowadzącego formularzy z dokonaną analizą pięciu historii agresji słownej w grupie. Do uzyskania zaświadczenia potrzebne jest 80% odpowiedzi na pytania zawarte w formularzach. Analiza nie będzie oceniana od strony merytorycznej, a tylko od strony formalnej. Ocenę merytoryczną własnej analizy uczestnicy dokonają samodzielnie na podstawie jej porównania z analizą prowadzącego oraz komentarzami autorów opisów pięciu historii będących podstawą szkolenia.
W wypadku trudności z przeprowadzaniem analizy uczestnicy mogą skorzystać z konsultacji z prowadzącym.
PUBLIKACJE ZWIĄZANE ZE SZKOLENIEM
1. Odmowa udziału w lekcji, red. Z. Barciński, Wydawnictwo NATAN, Lublin 2012
[seria wydawnicza: Interwencja wychowawcza w szkole]
2. Zachowania przeciw nauczycielowi, red. Z. Barciński, Wydawnictwo NATAN, Lublin 2013
[seria wydawnicza: Interwencja wychowawcza w szkole]
AUTOR
dr Zbigniew Barciński Pedagog i teolog. Autor programów szkoleń warsztatowych i publikacji metodycznych. Przez wiele lat stały współpracownik miesięcznika „Katecheta”. Przeprowadził kilkaset szkoleń dla katechetów i nauczycieli (w Polsce, Ukrainie, Rosji, Litwie, Białorusi). |
Szkolenie możesz kupić tu:
Te i pozostałe szkolenia e-learningowe dostępne są też na stronie Sklepu NATANA: