Warsztaty: Najtrudniejszy pierwszy krok. Integracyjna rola tańca w pracy z grupą
ADRESAT
Nauczyciele, katecheci, uczestnicy wspólnot parafialnych, wychowawcy świetlic środowiskowych
KORZYŚCI UCZESTNIKA
– Dowiesz się, jak wykorzystać tańce i zabawy muzyczne w pracy z grupą;
– Nauczysz się minimum 5 tańców, by móc je poprowadzić w grupie;
– Poznasz 8 tańców integracyjnych, zabawy muzyczno-ruchowe, integracyjne, fabuły świeckie pomocne w zapamiętaniu kroków tanecznych oraz wybrane fabuły biblijne do tańca;
– Podpatrzysz, jak sprawnie nauczyć grupę tańca, który sprawi jej członkom radość i pozwoli zapamiętać historie biblijne lub świeckie;
– Będziesz mógł zabrać ze sobą płytę z muzyką oraz opis poznanych tańców i zabaw;
– Przećwiczysz tańce tyle razy, ile będziesz potrzebował.
PROGRAM WARSZTATU
W trakcie warsztatu uczestnicy poznają proste metody integracji grupy w formie zajęć muzyczno-ruchowych, zarówno dla dzieci młodszych, jak i starszych oraz dla młodzieży i dorosłych. Program warsztatu przewiduje praktyczną naukę 8 tańców o różnym stopniu trudności – proste tańce dla młodszych dzieci, nieco trudniejsze dla starszych.
Część I Najtrudniejszy pierwszy krok
Integracja grupy warsztatowej. Zapoznanie z metodyką nauki tańca integracyjnego.
Część II Taniec – harmonia i radość
Praktyczna nauka 8 tańców, wielokrotne powtórzenia w celu zapamiętania kroków. Praca z opisem tańców. Wskazówki dla prowadzących działania taneczne.
Część III Tańczę bo lubię
Zastosowanie dla tańców integracyjnych. Podsumowanie, ewaluacja.
WARIANTY WARSZTATU
Podczas warsztatu mogą być podjęte takie tematy jak: lekceważenie nauczyciela, chaos w klasie, wygłupy.
PUBLIKACJE ZWIĄZANE Z WARSZTATEM
I. Wójcik„ J. Wójcik, Jak Dawid tańczyć chcę. Tańce integracyjne oparte na fabule biblijnej, Wyd. KLANZA, Lublin
I. Wójcik (m.in.) Tańce dla grupy cz. 1 i cz. 2, Wyd. KLANZA, Lublin
I. Wójcik (m.in.), Ruch taniec, muzyka w pracy z małymi dziećmi, Wyd. KLANZA, Lublin
CZAS
10 lub 15 godzin dydaktycznych
AUTORKI
Izabela Wójcik
Z wykształcenia pedagog, w praktyce andragog, pracuję z nauczycielami od 20 lat. Jestem trenerem Stowarzyszenia Pedagogów NATAN.
Justyna Wójcik-Nurzyńska
Z wykształcenia pedagog, w praktyce andragog, pracuję z nauczycielami od 20 lat. Jestem trenerem Stowarzyszenia Pedagogów NATAN.
Prowadzimy blog poświęcony tańcom