Opis
Standardowo opieramy naszą katechezę o podręczniki metodyczne, katechezy audio, wideo i coraz to nowsze zdobycze techniki. …Jezus opowiadał historie! Umiesz opowiadać?
ADRESACI
Katecheci klas szkoły podstawowej
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
- Poznasz konkretne zasady, jakimi musi kierować się „dobre” opowiadanie.
- Poznasz zasady tworzenia opowiadania na wzór żydowskiej haggady.
- Nauczysz się, jak w „szarej” i „nudnej” historii znaleźć „oś”, wokół której można rozwinąć ciekawą historię.
- Ucieszysz się znajomością metod, jakimi posługiwał się Jezus, tworząc historie.
- Zaczniesz tworzyć opowiadania bez „yyy” i innych fantastycznych łączników.
- Poznasz, jak wykorzystać swoje mankamenty w narracji jako siłę w tworzeniu opowieści.
- W końcu, do opowiadania wykorzystasz ciało, a nie tylko „gadającą głowę”! (nauka prostych zasad pantomimy).
- Poznasz zasady utrzymywania słuchacza w uwadze i skupieniu na głównej myśli opowiadania.
- Dowiesz się, kiedy pomyłka w opowiadaniu jest zaletą.
- Nauczysz się, jak odkrywać „korzenie” znanych i najbardziej „spłycanych” przypowieści Jezusa.
- Nagrasz swoje opowiadanie i uśmiechniesz się 3 razy.
- Otrzymasz dostęp do multimedialnych „opowiadań”, dzięki którym poprawisz swoją narrację.
- Będziesz miał możliwość drogą mailową indywidualnych konsultacji z prowadzącym.
PROGRAM SZKOLENIA
Bloki tematyczne
- Wiadomości wstępne
Dlaczego „opowiadanie” w epoce „klikania” i obserwowania? Słowo Boże rodzi się ze słuchania. Czy Słowo się „przejadło”? Poznanie struktury opowiadań biblijnych.
- Nieco szerzej:
Jak to dobrze i skutecznie funkcjonowało w Izraelu – tradycja hagady. Midrasz żydowski i polska rzeczywistość.
- Czy współcześnie „ktoś” jeszcze słucha?
Język uproszczeń i „kluczy” (zanik narracji na „korzyść” zwrotów – pustych symboli). Esencja przekazu i brak treści.
- Opowiadam
Cel opowiadania – być w historii i jej doświadczać. Nauczanie oparte na opowiadaniu: Co mówić i jak mówić? Zasady płynnego opowiadania – technika. „Jak się zdubluję z kolegami, to wybaczcie”. Jak „dobić” ciekawą historię? Ćwiczymy! Parę zasad „szkolnego aktorstwa” – głos, ruch, gest, pantomima.
- Opowiadają
Koledzy, koleżanki, uczniowie opowiadają. „Ewangelia rodzicem pisana” – jak zmobilizować rodziców do czytania i opowiadania. Szkolny konkurs na najciekawszą opowieść (narracja, prace plastyczne na podstawie opowiadań).
Materiały szkoleniowe
Filmy video, pliki PDF
Kontakt z prowadzącym
Uczestnicy będą mogli skorzystać z konsultacji z prowadzącą (drogą mailową).
Ankieta informacji zwrotnej
CZAS POTRZEBNY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z MATERIAŁAMI
8 godzin dydaktycznych
WARUNKI UZYSKANIA ZAŚWIADCZENIA
- Nagranie własnego tekstu opowiadania do wybranej historii, przypowieści (audio) i przesłanie na wskazany adres e-mail.
- Napisanie własnych spostrzeżeń z przeprowadzonego szkolenia.
PUBLIKACJE ZWIĄZANE ZE SZKOLENIEM